Leírás és Paraméterek
- műanyag bevonatú, 8mm átmérőjű köracél merevítésű kivitel
- lefelé álló 4 db. rögzítőfüllel
- 20mm vastag futó felület, teljes mélysége 40mm
- 1 méteres
- 4 modulos fogkiosztás
- maximális terhelhetőség 400kg
- rögzítő csavarok nélkül
- fekete
Hajtóműveinkhez a fenti adatokkal rendelkező fogasléceket ajánljuk a tartósságot és komfortot figyelembe véve. A kereskedelemben számos típus megtalálható, mely sokszor olcsóbb, azonban a megfelelő fogaslécek kiválasztásánál vegyük figyelembe a következőket:
- a fém fogasléc a hajtómű fém fogaskerekekén hangos, működés közben lekoptatják egymásról a galvanizált felületkezelést, és rozsdásodáshoz vezet. A műanyag fogaskerekű hajtóművekhez határozottan tilos felszerelni, mert roncsolja a fogaskereket.
- a keskeny műanyag fogasléc nem fekszik fel a fogaskeréken elég nagy felületen, a fogak gyorsabban kopnak, így nem tud a hajtómű hosszútávon precízen működni. Vész megállásnál a fogak könnyen kitörhetnek.
- a fémmagvas műanyag borítású fogaslécek a piacon a legtöbb helyen kaphatók, azonban ebből is lehet kapni könnyített, silány minőségűt. Rendszerint ezek fém magja mindössze egy élére állított lemez, és kevesebb rögzítőfüllel rendelkezik. Hátránya, hogy nem elég merev, máshogy hőtágul, mint a kapu és ezáltal deformálódik. Ilyenkor megváltozik a fogaskreék és fogasléc távolsága, mely összefeszülséhez vezethet.
A fogasléc merevsége, minősége nem elhanyagolható a toló- és úszókapuknál, hiszen a kapu hirtelen megállásánál (pl. fénysorompóba lépés, vagy távirányító impulzusra), a kapu mozgásának tehetetlenségéből adódóan a fogasléc óriási terhelésnek van kitéve. Ha nem megfelelő a fogasléc, akkor annak foga kitörhet, vagy csak egyszerűen eldeformálódik, púposodik.
Hajtűműveink fogaskerekeinek szélessége 24mm, így a 20mm széles fogazású léc az optimális és tartós megoldás.